Periodiek schenken aan de BD-Vereniging

Met een periodieke schenking profiteert u volledig van de fiscale voordelen voor giften aan goede doelen. Een periodieke schenking kunt u namelijk jaarlijks zonder drempel opgeven als aftrekpost. Afhankelijk van uw belastingtarief bespaart u daarmee 16%-52%. U kunt dan een hoger bedrag schenken, zonder dat het u zelf meer kost.

Periodiek schenken is heel eenvoudig. U hoeft alleen een schriftelijke overeenkomst in te vullen en te ondertekenen; dat is uw bewijs voor de belastingdienst. De enige voorwaarde is dat u jaarlijks een vast bedrag schenkt gedurende een periode van 5 jaar of langer. De schenkingsovereenkomst kan zonder fiscale gevolgen worden stopgezet bij arbeidsongeschiktheid, onvrijwillige werkeloosheid of overlijden. Voor een periodieke schenking aan de BD-Vereniging geldt een minimumbedrag van 25 euro per jaar.

Wilt u gebruik maken van periodiek schenken? Download hier het Formulier periodieke schenking (download bij de Belastingdienst).

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met de BD-Vereniging via bureau@bdvereniging.nl of 0850-609044 of postadres Diederichslaan 25C, 3971 PA Driebergen.