Antroposofie Magazine en Stichting Grondbeheer starten campagne voor meer respect voor de aarde

#PlanetToo

Extreem droge zomer in Europa, verwoestende overstromingen in India, oceanen die plastic op de stranden spugen. Moeder Aarde geeft het signaal dat zij niet langer misbruikt wil worden. AM en Grondbeheer starten vrijdag 7 september een campagne via sociale media om meer respect voor de aarde te vragen. Doet u ook mee? Plaats #PlanetToo bij berichten die over het behoud van onze aarde gaan.

Manfred van Doorn, bestuurder van de stichting Grondbeheer en vooral bekend als leiderschapstrainer en coach, trapt de campagne af met een oproep aan duurzaamheidsvoorstanders om gebruik te maken van #PlanetToo op Facebook, Instagram en Twitter bij berichten die over misbruik van de aarde, duurzame oplossingen of respectvolle acties gaan. En de campagne te steunen door berichten van andere te liken en te delen.

Tegelijk willen AM en Stichting Grondbeheer de biodynamische landbouw onder de aandacht brengen als een van de meest voor hand liggende oplossingen die ook al op korte termijn toepasbaar is. Ieder mens kan hieraan bijdragen door het eten van biodynamische voeding en het schenken voor Vrije Grond. “Dat zijn grootse gebaren waarmee we waarde toevoegen aan de aarde,” aldus Manfred van Doorn.

#PlanetToo gaat over onze relatie met de aarde; over de manier waarop wij ons verbonden voelen met het grotere geheel. Meer respect voor de aarde draagt uiteindelijk bij aan de kwaliteit van ons eigen leven. Dat is de boodschap van de campagne.  Iedereen kan een gebaar maken, groot en klein. Bijvoorbeeld door niet langer plastic verpakkingen te accepteren, bewust biodynamische voedingsproducten te kopen of ecologisch verantwoorde kleding te dragen.

Vanaf vrijdag 7 september 11.55 uur staat de video online waarin Manfred van Doorn de oproep kenbaar maakt.

In de nieuwste AM die 7 september verschijnt is een artikel gepubliceerd over #PlanetToo. De campagne wordt in november afgesloten met een drietal theatercolleges met Manfred van Doorn.