Op 11 november – de dag dat de bewoners en medewerkers van Urtica de Vijfsprong met elkaar Sint Maarten vierden – heeft Zorgstichting Urtica een uniek gebaar gemaakt: haar eigendom van 1,2 hectare heeft ze geschonken aan Stichting Grondbeheer. Met dit gebaar wil ze de zorg veiligstellen die op deze landbouwgrond plaatsvindt.

Afgelopen zomer kocht Stichting Grondbeheer 13,5 nieuwe hectares aan van twee buren en in 1992 had ze zich al 3,1 hectare ontfermd. Met de grondschenking is nu 17,8 hectare rondom het boerenerf ondergebracht bij Stichting Grondbeheer en daarmee veiliggesteld voor biodynamische landbouw. Met de nieuwe grondaankopen bij Urtica de Vijfsprong in Vorden kunnen er nu ook obligaties voor deze boerderij gekocht worden. Een obligaties kost 500 euro per stuk en heeft een startrente van 1,5%. Download de prospectus hier.

Lees meer over Stichting Grondbeheer en De Vijfsprong op de website van BD Grondbeheer.