Sociocratie

Gerard Endenburg is de grondlegger van de sociocratische kringorganisatiemethode en het Sociocratisch Centrum. Op zijn website kun je het boek “Sociocratie, het organiseren van de besluitvorming” bestellen.

Dynamische oordeelsvorming

Dynamische oordeelsvorming, Martin van den Broek, Marjolein Thiebout, e.a. Uitgeverij Christofoor. Te bestellen bij bol.com

Lemniscaat academie

lemniscaatacademie.com

Deep democracy

Jitske Kramer reist de wereld over om te leren van traditionele healers, leiders, verrassende innovators en willekeurige voorbijgangers. Ze kijkt naar de wereld en organisaties door het oog van een antropoloog. Jitske zette Deep Democracy in 2012 in Nederland op de kaart en verzorgt hier samen met een team van instructors vele trainingen in. Haar boek, Deep democracy, de wijsheid van de minderheid kun je op haar website bestellen. Voor meer informatie bekijk de website.