Slow Food Youth Network Nederland (SFYN Nederland) is een jongerenbeweging dat zich inzet voor good, clean en fair voedsel voor iedereen.

We eten allemaal. Voedsel is heel dichtbij, maar tegelijkertijd één van de meest complexe onderwerpen die je kunt aansnijden. Het heeft raakvlakken met vrijwel alle maatschappelijke en ecologische thema’s van deze tijd. Onze voedselkeuzes beïnvloeden onze gezondheid, economie en natuur. Wat wij eten raakt onze cultuur, politieke keuzes en hoe de wereld er in de toekomst uit zal zien. Daarom zetten wij ons in voor good, clean en fair voedsel voor iedereen. Dat houdt in: puur en vers voedsel (uit de volle grond) dat zo min mogelijk negatieve impact heeft op mens, dier en milieu, met een eerlijke prijs voor de producent en toegankelijk voor iedereen.

Wij zijn ervan overtuigd dat jongeren een belangrijke rol spelen in de toekomst van voedselproductie- en consumptie. Daarom brengen wij jonge consumenten, producenten, boeren, koks, activisten en studenten dichter bij elkaar. Dit doen we door middel van eat-ins, proeverijen, evenementen zoals World Disco Soup Day en de Nationale Aardappelbergdag, campagnes zoals ‘Voedselonderwijs voor Ieder Kind’ en ‘Vote With Your Fork’ én projecten zoals de SFYN Academie, Boer Bistro en De Seizoenarbeiders.

Kijk voor meer informatie op www.sfyn.nl.