Tijdens de BioKennisweek werd door Stichting Demeter een nieuw filmpje getoond, gemaakt door Ava Meijer op het familiebedrijf van de Maatschap van Nieuwenhuyzen waarvan zowel de ouders als opvolgers de Demeter doorschakelcursus volgden (2014 en 2018). Carla van Nieuwenhuyzen vertelt waarom ze hun bedrijf hebben doorgeschakeld naar biodynamisch. De motivatie en leermomenten hangen direct samen met hun persoonlijke levenshouding.

De doorschakelcursus biedt naast concrete informatie over de achtergronden ook leer – en ontwikkelaspecten van de BD landbouw. De cursus stimuleert juist om ‘verder te kijken’. Dat vraagt openheid en nieuwsgierigheid. Bent u ook nieuwsgierig en wilt u zich oriënteren op Demeter dan kunt u contact opnemen met Leen Janmaat. Hier kunt u zich aanmelden voor de cursus. Maar aanmelden kan ook via de BioAcademy website.

Op ongeveer 10% van het biologisch areaal in Nederland wordt vanuit de BD methode en Demeter gecertificeerd geteeld. Er is een toenemende vraag naar producten met het Demeter keurmerk. Voor alle informatie over biodynamische landbouw en voeding kunt u terecht bij www.stichtingdemeter.nl.