Helaas heeft Linde Brasem (links op de foto), die 1 april was gestart als de nieuwe coördinator van de BD-Vereniging, zich teruggetrokken voor de functie. Jorien Quirijnen, die 1 mei is gestart als beheerder van het Willy Schilthuis Fonds, neemt haar taken er voorlopig bij. Hieronder stelt Jorien zich voor.

“Ik ben Jorien Quirijnen, 46 jaar, getrouwd en moeder van drie (bijna) volwassen kinderen. De komende tijd zal ik mij inzetten voor het beheer en het strategisch door ontwikkelen van het Willy Schilthuisfonds.
Tot 2012 werkte ik bij Stichting Demeter als coördinator communicatie en marketing. De 10 jaar daarna mocht ik als ZZP-er communicatieve, organisatorische en fonds-wervende bijdragen leveren aan de schoonheid van de klassieke muziek. De corona-uitbraak doorbrak de heerlijke flow waarin ik zat. Deze noodgedwongen stilstand bracht reflectie door vragen als: welke in- en afdrukken wil ik nalaten in dit leven? Al werkend in mijn nieuwe tuin – op verwaarloosde grond – werd ik hernieuwd doordrongen van de grote urgentie die leven in dit tijdsgewricht met zich meebrengt en mijn bescheiden plek daarin. Ik besefte me: schoonheid is nergens zonder een gezonde planeet. Daarom ga ik mijn werkervaring, competenties en talenten weer inzetten voor het helen van de planeet. Biodynamische landbouw kan (én moet) in de landbouw transitie een hoopvol en bewezen werkbaar perspectief gaan bieden.” Jorien is te bereiken via mail.