december, 2022

15decAll DayStudiedag voor BD-boeren met Martin von MackensenBoer op Dottenfelderhof

Event Details

Op uitnodiging van de BD-Vereniging en Warmonderhof komt 15 december Martin von Mackensen naar Nederland. Martin is sinds 1990 boer op de Dottenfelderhof en sinds 2002 verbonden en verantwoordelijk voor de Landbouwschool Dottenfelderhof, de vakschool voor Duitse BD-boeren. Hij is een veel gevraagd spreker in Duitsland over de achtergronden van de BD-landbouw.

Martin kan op een aansprekende manier – met creativiteit en humor – vertellen over zijn visie op biodynamische landbouw vanuit zijn eigen ervaringen, waarnemingen en inzichten. Op deze themadag gaat hij dieper in op de kringlopen in landbouw en natuur en op de rol van mest. Door hier met een ‘levende blik’ naar te kijken, krijgen stoffen een andere betekenis en verandert je houding ten aanzien van bemesting.

De bijeenkomst vindt overdag plaats op de Warmonderhof in Dronten en heeft een workshop karakter, met veel ruimte voor vragen en bijdragen. De dag is in de eerste plaats bedoeld voor de BD-boeren, maar ook anderen zijn van harte welkom. De bijeenkomst wordt aangeboden vanuit het Willy Schilthuisfonds van de BD-Vereniging. Daarom zijn er geen kosten verbonden aan deelname.

‘s Avonds verzorgt Martin een open lezing binnen het kader van de Warmonderhof Avondklas met als thema: ‘Wat heeft de BD-landbouw de samenleving te bieden?’ Er wordt overdag en in de avond gezorgd voor een vertaling.

Opgave voor de studiedag op donderdag 15 december kan via een mail aan de BD-Vereniging. Graag vermelden: ‘aanmelding Martin’ en je naam. Vermeld ook of je een lunch wilt en welke lunch; en of je een avondmaaltijd wilt (zie hieronder).

PROGRAMMA:

De inloop is vanaf 10.00 uur met koffie en thee bij de Hofzaal van Warmonderhof, Wisentweg 12, 8251 PC Dronten

Het programma start om 10.30 uur in de Hofzaal.

Om 12.30 uur is er zalige (vegetarische) lunch in de Hofzaal.
Wil je hiervan gebruik maken, dan graag uiterlijk maandag 12 december je keuze voor 1, 2, 3 doorgeven via de BD-Vereniging. [1 Twee rijk belegde sneeën brood – € 5,25; 2 Salade, zelf samen te stellen, goedgevuld – € 6,25; 3 Verse soep – € 4,25.] Betalen kan met pin of contant in de Hofzaal.

Om 13.30 uur vervolgt het programma tot ca. 17.00 uur.

Daarna is er om 18 uur voor de liefhebber een vegetarische avondmaaltijd à € 15,00, ook weer in de Hofzaal. Ook hiervoor kun je je tot uiterlijk 12 december opgeven bij de BD-Vereniging

Om 19.30 uur verzorgt Martin een Warmonderhof Avondklas met als thema: ‘Wat heeft de BD-landbouw de samenleving te bieden?’

LET OP: voor de Avondklas zelf graag aanmelden via deze link

Vragen? Neem dan contact op met de BD-vereniging, via mail of via tel. 085-0609044.

Time

All Day (Thursday)