Op 16 maart 2019 verscheen Dynamisch Perspectief – het ledenblad van de BD-Vereniging – met een nummer geheel gewijd aan het thema Landbouw en Kosmos.

Een greep uit de inhoud: De Noaberhoeve: Leven in verbinding met de weekspreuken, Michiel Rietveld over “De Kosmos als Ui”, “Wie heb ik aan de lijn?” een artikel van Carmencita de Ruiter over de werkkalender, “Zon én Maan” de werkwijze van Hans Bruinsma uitgelegd door Andries Palmboom.

Een speciale plaats nemen de sterrenkaarten in waarop Liesbeth Bisterbosch de opkomst en ondergang van de dierenriembeelden zichtbaar maakt.

Je kunt het nummer hier online lezen : dp201901

Dit themanummer verschijnt als verslag en verdieping van de winterconferentie die de BD-Vereniging op 15 feb 2019 hield. Het nummer maakt deel uit van de dossier “Landbouw en Kosmos” op de website van de BD-Vereniging, met nog meer informatie over dit onderwerp:  bdvereniging.nl/landbouwenkosmos .

Helaas is in dit nummer bij het artikel van Carmencita de Ruiter een verkeerde afbeelding geplaatst. Informatie over de werkkalender van Guurtje Kieft, die Carmencita in haar artikel bespreekt, is te vinden in het bericht “Het juiste moment”.