“Op en rond Kraaybeekerhof is veel dynamiek, maar de plek heeft zich staande weten te houden en zijn landgoedkarakter bewaard. Een open oog voor dat karakter blijft voor de toekomst van vitaal belang. Deels ligt het accent daarbij op behoud van karakteristieke elementen en patronen. Maar een levende plek staat niet stil. Het gaat om het vinden van een ontwikkelingsperspectief, waarin Kraaybeekerhof zijn oorspronkelijke BD-functies en landgoedkarakter behoudt.”

Rien van den Berg heeft een notitie geschreven over het landgoedkarakter van Kraaybeekerhof in Driebergen. Deze notitie is bedoeld als werknotitie voor de mensen die thans bezig zijn nieuwe initiatieven te ontwikkelen voor Kraaybeekerhof en is in overleg met de Stichting Kraaybeekerhof uitgebracht. De BD-Vereniging is betrokken bij Kraaybeekerhof en voert sinds deze maand ook (weer) het vestigingsadres bij Kraaybeekerhof. Het leek ons mede daarom een goed idee om deze notitie breder te delen.

Lees hier de notitie “Het landgoedkarakter van Landgoed Kraaybeekerhof” door landschapsarchitect Rien van den Berg.